środa, 30 października 2013

Ciekawe rozwiązania na ulicy Jana Pawła II.

   Zakończył się remont ulicy Jana Pawła II. W ubiegłą niedzielę były już nawet wymalowane oznaczenia poziome. W związku z tym, że inwestycja w tym roku nie obejmuje budowy chodników i ścieżek rowerowych, powstało parę naprawdę ciekawych rozwiązań.
   Zanim jednak przedstawię te niekonwencjonalne rozwiązania, parę zdjęć z gotowej już ulicy Jana Pawła II.

Zdjęcie nr 1.
   Asfalt jest równiutki, a połączenia z istniejącą infrastrukturą niezauważalne.

Zdjęcie nr 2.


   Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia było wykonanie robót związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą: Przebudowa podstawowego układu komunikacyjnego miasta Zambrów - I etap - ul. Papieża Jana Pawła II w Zambrowie w lokalizacji od 0+190 km do 0+820 km.
   Zakres zamówienia obejmuje roboty związane z: 
a) przebudową jezdni na odcinku 630 m, 
b) budową kanalizacji deszczowej z wpustami, 
c) regulacją pionową studzienek ściekowych i kanałowych, 
d) remontem istniejących zjazdów, 
e) oznakowaniem drogi. 
 
Zdjęcie nr 3.
   Warto dodać, że rozstrzygnięty przetarg zawierał również możliwość złożenia zamówienia uzupełniającego obejmują wykonanie przebudowy drogi - ulicy Papieża Jana Pawła II w Zambrowie w km 0+050 - 0+190 - czyli wzdłuż ogrodzenia działki na której mieści się Kościół pw. Ducha Świętego.  

Zdjęcie nr 4.

   Jak wspomniałem wyżej zrealizowane roboty nie obejmowały chodników. Mam nadzieję, że szybko zostaną wykonane nowe, gdyż szczególnie odcinek wzdłuż ogrodzenia Przedsiębiorstwa Zambrowskie Ciepłownictwo i Wodociągi wymaga szybkiej naprawy.

Zdjęcie nr 5.

   Na koniec wpisu zamieszczam zapowiedziane wyżej ciekawostki. Pierwsza z nich dotyczy przejazdu rowerowego, który został wymalowany na ul. Wyszyńskiego. Cieszę się, że powstają w Zambrowie nowe ścieżki rowerowe. Tym razem jednak do poprawnego rozwiązania trzeba będzie poczekać, a do tego czasu należy uważać na nieobniżony krawężnik oraz znak stojący na środku przejazdu rowerowego.

Zdjęcie nr 6. Przejazd rowerowy - widok od strony szpitala.


Zdjęcie nr 7. Przejazd rowerowy - widok od ul. 71 Pułku Piechoty.
   Kolejne ciekawe rozwiązanie to przejścia dla pieszych prowadzące na zieloną trawkę. W przyszłości jak zostanie wybudowany chodnik wszystko będzie w porządku. Do tej pory rozwiązania wzbudzają uśmiech na twarzy.


Zdjęcie nr 8. Przejście dla pieszych przez ul. Ustronną.
   Drugie przejście gdzie docieramy na trawnik jest umiejscowione na wysokości bloku numer 34 przy ulicy Jana Pawła II.

Zdjęcie nr 9. Przejście dla pieszych w kierunku bloku nr 34.
   Ostatnie rozwiązanie, związane jest z dojściem do Biedronki.

Zdjęcie nr 10. Przejście dla pieszych na wysokości ul. Polnej.

   Przejście - przedstawione powyżej - pozwala na przejście przez ulicę Jana Pawła II. Niestety nie ma przejścia, żeby dojść do Biedronki przez ulicę Polną.

Zdjęcie nr 11. Wyjazd z ulicy Polnej na ulicę Jana Pawła II.

   Na koniec muszę przyznać, że jakość wykonania drogi jest bardzo dobra. Szczególnie spodobały mi się obniżenia chodników do poziomu jezdni. Dzięki temu pokonywanie przejść dla pieszych jest niemal niezauważalne. Zadowolone będą szczególnie osoby z dziecięcymi wózkami oraz niepełnosprawni poruszający się na wózkach.

Zdjęcie nr 12. Obniżenie chodników do poziomu jezdni.




4 komentarze:

  1. Wiecej takich ulic, przyjaznych dla wszystkich.Ogromnie sie ciesze ze sa ludzie pozytywnie myslacy. Miasto zyskało na wygladzie , ludziom wygoda. Brawo projektant,brawo wykonawca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że wraz z następnym etapem modernizacji ulicy Jana Pawła II, wszystkie niedociągnięcia znikną.

      Usuń
  2. Proszę jeszcze zauważyć jak "inteligentnie" połączony jest chodnik przy przejściu przy Biedronce z osiedlem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o chodnik po lewej stronie ulicy Jana Pawła II, patrząc w kierunku szpitala. Rzeczywiście chodniki, ani na wysokości bloku 22 (pierwszy wieżowiec) ani przy bloku 14 (OHP) nie są powiązane z infrastrukturą osiedlową. Trzeba iść albo jezdnią przeznaczoną dla samochodów albo przez trawnik i parking samochodowy. Nie jestem jednak pewien, czy ewentualne połączenie będzie w gestii wykonawcy drogi - czy to jeszcze pas drogowy?

      Usuń