sobota, 4 sierpnia 2012

Obwodnica od kuchni (2).

   Dzień urlopu, więc wyruszam na kolejną wycieczkę. Tym razem obwodnicę postanowiłem obejrzeć w innym miejscu, chociaż jak się okazało nie do końca. Zdjęcia z dnia 01.08.2012 r. Na mapie zaznaczyłem orientacyjną trasę na której robiłem zdjęcia.

Mapa nr 1.

Mapa nr 2.

Zaczynamy jadąc wzdłuż starej trakcji kolejowej relacji Zambrów - Czerwony Bór. W pewnym momencie naszym oczom ukazuje się taki widok.

Zdjęcie nr 1.

Zdjęcie nr 2.

W oddali słabo widoczny węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 3.

Trwa budowa ronda na wjeździe do Zambrowa od strony Warszawy.

Zdjęcie nr 4.

W oddali węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 5.

W oddali ciąg ekranów akustycznych widzianych z drogi do Sędziwuj, zaraz po zjeździe z DK8.

Zdjęcie nr 6.

Przed nami węzeł Zambrów...

Zdjęcie nr 7.

Zdjęcie nr 8.

W oddali widać pracujące maszyny na węźle Zambrów.

Zdjęcie nr 9.

MS-2.

Zdjęcie nr 10.

Stary nasyp kolejowy.

Zdjęcie nr 11.

Ponownie MS-2.

Zdjęcie nr 12.

WS-1.

Zdjęcie nr 13.

Spojrzenie w kierunku węzła Zambrów.

Zdjęcie nr 14.

Spojrzenie w przeciwnym kierunku i WS-1.

Zdjęcie nr 15.

Rowy odwadniające przy WS-1.

Zdjęcie nr 16.

Ciąg ekranów akustycznych - południowa część - przemieszczamy się pod górę drogą gruntową.

Zdjęcie nr 17.

Spojrzenie w przeciwnym kierunku - na węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 18.

Zdjęcie nr 19.

Spojrzenie w kierunku zjazdu ze starej DK-8 na nową obwodnicę.

Zdjęcie nr 20.

Zdjęcie nr 21.

I znowu w przeciwną stronę w kierunku węzła Zambrów.

Zdjęcie nr 22.

Zbliżenie w kierunku DK8.

Zdjęcie nr 23.

Znak D-8 - Koniec drogi ekspresowej 

Zdjęcie nr 24.

Ciekawe rozwiązanie, które widziałem również na budowanej drodze Jeżewo-Białystok - odwodnienie jezdni rurką. Krawędź asfaltu została dodatkowo podniesiona betonową opaską.

Zdjęcie nr 25.

W oddali węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 26.
Zdjęcie nr 27.

Jesteśmy już po północnej stronie obwodnicy. Spojrzenie w kierunku zjazdu z DK8. Zdjęcie robione z MD-14.

Zdjęcie nr 28.

Spojrzenie w kierunku węzła Zambrów po północnej stronie. Droga gruntowa prowadzi na MS-2.

Zdjęcie nr 29.

WS-1 od strony północnej.

Zdjęcie nr 30.

Zdjęcie nr 31.

Zdjęcie zrobione w kierunku zjazdu z DK8 z MS-2. Widać wjazd pod WS-1.

Zdjęcie nr 32.

Wywrotka na MS-2. Po prawej obwodnica.

Zdjęcie nr 33.

Obwodnica w kierunku węzła Zambrów.

Zdjęcie nr 34.

i w kierunku przeciwnym.

Zdjęcie nr 35.

Rzeczka Prądnik z MS-2.

Zdjęcie nr 36.

Węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 37.

Zdjęcie nr 38.

Zdjęcie nr 39.

Zdjęcie nr 40.

W oddali WD-3.

Zdjęcie nr 41.

Ponownie węzeł Zambrów.

Zdjęcie nr 42.

Zdjęcie nr 43.

Jesteśmy na zachód od węzła Zambrów.

Zdjęcie nr 44.

Zdjęcie nr 45.

Spojrzenie w kierunku MS-2.

Zdjęcie nr 46.

Uszkodzenia nasypu po deszczach nawalnych.

Zdjęcie nr 47.

Dodatkowo zbliżenie.

Zdjęcie nr 48.

Wyjeżdżamy z Sędziwuj. W oddali MD-14 i WS-1

Zdjęcie nr 49.

Gdzieś za Sędziwujami - zdjęcie w kierunku DK8.

Zdjęcie nr 50.

Zdjęcie nr 51.

Zdjęcie nr 52.

Zmieniamy lokalizację. Zbliżamy się do północnego odcinka łączącego nową obwodnicę z DK63. 

Zdjęcie nr 53.

Po lewej stronie WD-12.

Zdjęcie nr 54.

Prace wciąż trwają. Załadunek betonowych płyt.

Zdjęcie nr 55.

Świeżutki asfalt w kierunku WD-12. Podarzewem, że byłem tam jako pierwszy rowerzysta :)

Zdjęcie nr 56.

Spojrzenie w kierunku starego przebiegu drogi Tabędz - Zambrów.

Zdjęcie nr 57.

Przyjemność jazdy...

Zdjęcie nr 58.

Zdjęcie nr 59.

Prace trwają...

Zdjęcie nr 60.

Zdjęcie nr 61.

WD-12.

Zdjęcie nr 62.

Zdjęcie nr 63.

Teraz pod górę.

Zdjęcie nr 64.

Zdjęcie nr 65.

Zdjęcie nr 66.

Zdjęcie nr 67.

Od tej strony droga zamknięta.

Zdjęcie nr 68.

Samochody wciąż dowożą materiał.

Zdjęcie nr 69.

Spojrzenie w kierunku północnym.

Zdjęcie nr 70.

Przemieszczamy się w okolice już nam znane z poprzedniej relacji. Tym razem jednak będziemy poruszać się po przeciwnej stronie obwodnicy.

Zdjęcie nr 71.

Spojrzenie w kierunku węzła Zambrów.

Zdjęcie nr 72.

i w przeciwnym kierunku.

Zdjęcie nr 73.

Zbliżenie.

Zdjęcie nr 74.

Zdjęcie nr 75.

Obwodnica Zambrowa i stary przebieg DK63.

Zdjęcie nr 76.

Miejscami brakuje ekranów akustycznych.

Zdjęcie nr 77.

DK63 i obwodnica po prawej.

Zdjęcie nr 78.

MS-4.

Zdjęcie nr 79.

Trzy zbliżenia dla pasjonatów.

Zdjęcie nr 80.

Zdjęcie nr 81.

Zdjęcie nr 82.

Przejazd pod MS-4.

Zdjęcie nr 83.

Rów odwadniający.

Zdjęcie nr 84.

Rzeka Jabłonka pod MS-4.

Zdjęcie nr 85.

Zdjęcie nr 86.

Spojrzenie w kierunku węzła Zambrów - wciąż MS-4.

Zdjęcie nr 87.

Przyczółek wschodni MS-4.

Zdjęcie nr 88.

Między nasypem obwodnicy i DK63.

Zdjęcie nr 89.

WS-5.

Zdjęcie nr 90.

Zdjęcie nr 91.

Ekrany akustyczne po południowej stronie obwodnicy - spojrzenie w kierunku węzła Wiśniewo.

Zdjęcie nr 92.

i w przeciwnym kierunku.

Zdjęcie nr 93.

WS-5.

Zdjęcie nr 94.

Zdjęcie nr 95.

Zdjęcie nr 96.  


Na deser krótki filmik z okolic węzła Zambrów.


 Koniec relacji. Mam nadzieje, że znajdę czas na następną.
 
 

4 komentarze:

  1. Rzeczka do PRĄTNIK nie pradnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porusza Pan ciekawą kwestię.
      Na portalu internetowym geoportal.gov.pl można znaleźć obie pisownie.
      W zakładce "Kataster" jest wersja "Prątnik" i "Prądnik" w zależności od skali wyświetlanej mapy.
      W zakładce "Orto" jest dla odmiany tylko "Prądnik".
      W zakładce "Raster" gdzie znajdują się skanowane wersje map jest wersja "Prątnik".
      Pozwolę sobie zostawić "Prądnik", gdyż uważam że podstawą słowotwórczą w przypadku tej nazwy jest "prąd", od np. wartkiego prądu rzeki.

      Usuń
  2. Niestety znam tylko nazwe potoczna ..sp.moj ojciec zawsze nazywa rzeczke Pratnik jak tez opowiadal o miejscu gdzie odbywalo sie pranie, w okolicach Sedziwuj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością nazwa, która jest wykorzystywana w mowie potocznej brzmi "Prątnik". Mówią tak również moi rodzice, którzy wychowali się w Zambrowie.

      Usuń